5 Şubat 2011 Cumartesi

Fotoğrafın izdüşümü - İstanbul'u Dinliyorum



İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı; 
Önce hafiften bir rüzgar esiyor;
Yavaş yavaş sallanıyor
Yapraklar, ağaçlarda;



Uzaklarda, çok uzaklarda,
Sucuların hiç durmayan çıngırakları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.


İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Kuşlar geçiyor, derken;
Yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık.


Ağlar çekiliyor dalyanlarda;
Bir kadının suya değiyor ayakları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.


İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Serin serin Kapalıçarşı;
Cıvıl cıvıl Mahmutpaşa;


Güvercin dolu avlular.
Çekiç sesleri geliyor doklardan,
Güzelim bahar rüzgarında, ter kokuları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.


İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Başımda eski alemlerin sarhoşluğu,


Loş kayıkhaneleriyle bir yalı;
Dinmiş lodosların uğultusu içinde
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.


İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir yosma geçiyor kaldırımdan;


Küfürler, şarkılar, türküler, laf atmalar.
Birşey düşüyor, elinden yere;


Bir gül olmalı;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.


İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir kuş çırpınıyor eteklerinde;


Alnın sıcak mı, değil mi,
biliyorum;


Dudakların ıslak mı, değil mi,
biliyorum;


Beyaz bir ay doğuyor, fıstıkların arkasından
Kalbinin vuruşundan anlıyorum;
İstanbul'u dinliyorum.

Orhan Veli Kanık


Esin Bozdemir


Fotoğraflar: ©izler ve yansımalar
Müzik: Zülfü Livaneli

24 yorum:

  1. selamlar
    bunlar ne güzel resimler böyle.
    ellerine sağlık, herbiri kartpostal değerinde. birtanesini masaüstü yaptım bile..
    emeğine sağlık sevgili esmir..

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflarla birleştirince ne kadar hoş olmuş yahu. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Şölen tadındaydı. Zevk duydum. Buram buram nostalji yaşadım.Huzur duydum.
    Bu güzel Pazar sürprizi için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. çok güzel fotoğraflar ..yeteneğine hayranım sevgili esmir...

    YanıtlaSil
  5. Zeynep,
    teşekkür ederim beğenmene sevindim:)Ustamdan (eşimden)öğreniyorum:)çırak ustayı geçecek mi dersin:)) Allah'ın bahşettiği harika şehir! neresinden baksan güzel!tam fotoğraflık! masaüstü yaptığınız fotoğrafı (hangisi ise) isterseniz büyük olarak maille gönderebilirim...sitedeki resimleri rahat yükleyebilmek için küçültmüştüm çünkü...Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel, çok...
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. K.C.S,
    İstanbul'da gözü olmayan millet yok!Atalarımızın güzel mirası!yeniden yapılanma (!) ile gündemde!..bu gün gördüğümüz güzellikleri yarın bambaşka bir dönüşümde görebilmek olası!var olanı bozmadan tarihi dokuyu yok etmeden yenilense amenna da!..
    yorumunuz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Asuman Yelen...
    Geride bıraktığımız her geçen gün bizlere buruk bir nostalji olarak izler bırakıyor...Her tür itinasızlığa (aymazlığa) karşın yine de tarihe inat dimdik ayakta! bu şehir... Huzur dolu bir pazar keyfi dilerim...

    YanıtlaSil
  9. lityummm,
    O senin güzelliğin lityumcuğum...kıyıda köşede var ise azıcık bir şeyler birbirimize baktıkça neşeleniyoruz işte hepsi bu:)yetenek(li) siz-siniz ama:)

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Esin ,gözlerim açık güzel fotoğraflarınızla İstanbul'u izlemek ne güzel...Şiirle harika bir buluşma ,sağolasın.Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Esmir;
    Orhan Veli'nin bu muhteşem dizeleri senin her zamanki olağanüstü fotoğraflarınla örtüşerek ancak bu kadar yakışabilirdi İstanbul'a.
    Harika bir paylaşım olmuş!
    Birkaç kez başa dönüp yaşayarak okunması gerekiyor ve insanı kendinden alıp götürüyor.

    Çok ama çok güzeldi.
    Ellerine , emeğine sağlık..
    Teşekkür ediyorum, sevgiyle....

    YanıtlaSil
  12. VE BEN SENİ ÇOK SEVİYORUM!

    Son satırı okuduktan sonra gayri ihtiyari bu cümle çıktı ağzımdan Esin.. Nefis görüntülerle bana bile sevdirebilirsin İstanbul'u sen.. Ve çok ciddi olarak seninle dolşamak istiyorum bazı yerleri eğer sen de istersen..

    YanıtlaSil
  13. çoketkileyici olmuş...emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Her türlü övgüye, takdire değer bir çalışma oldu.
    Zevk alınacak, örnek alınacak bir çalışma oldu.
    Şiir de, şehir de kendini gösterdi bu çalışmanızda.
    Denizle, müzik; şiirle, şiir severler birleşti bu çalışmanızda.
    Emeğinize sağlık.
    Başarılarının devamı dileğiyle.

    YanıtlaSil
  15. Orhan Veli Kanık'ın, istanbul aşkıyla yazdığı bu dizeler ve muhteşem fotoğraflarının eşliğinde İstanbul'u dinledim, dinlendim ben de, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Fotoğraflarla şiir çok uyumlu... Emeğine sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. Orhan Veli Kanık'ın bu şiiri ilkokul sıralarından girdi,yüreğimize.Ve resimlerle harika bir sunum olmuş,teşekkürler Esmir.Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  18. @Alizafersapci,
    Ben teşekkür ederim...


    @Arzu Sarıyer,
    Teşekkür ederim..Selam ve sevgilerimle...


    @Zeugma,
    Değerli düşüncelerin için sağol sevgili Zeugma. İstanbul'u en iyi anlatan Şairlerimizden birisi Orhan Veli...Büyük Ustaya Saygılarımızla...
    Sevgi ve esenlikler dilerim...


    @Hasret Senfonileri;
    Gülsen Hocam değerli görüşleriniz için çok teşekkür ederim. Bir kaç ay sonra baharı karşılarken İstanbul'u sizinle birlikte dolaşarak görüntülemek benim içinde çok daha keyifli ve anlamlı olur. Memnuniyetle hocam...

    Sevgi ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
  19. @Sihirli Oklava;
    İstanbul'dan etkilenmemek mümkün değil ki!fotoğraflara da aynı çekicilikte yansıyor:)neresinden bakarsak çok güzel...teşekkür ederim...


    @Uma;
    Bende öperim gözlerinden:) "İstanbul"



    @Sebahattin Gencal;
    Kıymetli Hocam, değerli yorumunuz ve nazik düşünceleriniz için ben teşekkür ederim...Saygı ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. @Çınar;
    Sevgili Çınar, dinleti ve görüntü eşliğinde sizi dinlendirebildim ise "İstanbul adına" ben teşekkür ederim:)


    @Aysema,
    Dilek Öğretmenim değerli görüşünüz için ben teşekkür ederim.Saygı ve sevgilerimle...


    @Nehire;
    Sevgili Nehire, daha ilkokul yıllarımızda pek çoğumuz İstanbul'u bile görmeden, Orhan Veli Kanık'ın o muhteşem dizeleri ile sevdik İstanbul'u biz! Ben teşekkür ederim...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Harika! Sayende hasret giderdim. Deniz havasi soludum.
    Istanbul gibi var mi!

    YanıtlaSil
  22. Fotoğraflar size mi ait? İnanılmaz güzel bir yazı olmuş. Ben blogların bu yönünü çok seviyorum. Hem görsel hem zihinsel paylaşımlar. İstanbul çok çok özel, iyi ki burada yaşıyorum diyorum her zaman.

    YanıtlaSil
  23. Muhteşem fotoğraflar :) Şu ana bloglarda gördüğüm en güzel fotoğraflar... Özellikle Eminönü, Yenicami, Galata ve çok sevdiğim için ejderha süslü balıkçı tekneleri :)

    YanıtlaSil